Team NL

Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij wil sport en bewegen voor iedereen mogelijk maken, zodat Nederland gelukkiger en gezonder wordt. Daarom is Nederlandse Loterij trotse sponsor van Team NL. Door topsporters te laten excelleren. Want zíen sporten, dóet sporten. En sport brengt mensen samen. Als we juichen voor ‘oranje’ tijdens de Olympische Spelen, tijdens de woensdagavondtraining of aan de zijlijn bij de F’jes, sport verbindt. Als grootste financier van de Nederlandse sport - in 2016 ontving NOC*NSF 42 miljoen euro - maakt Nederlandse Loterij sport toegankelijk voor iedereen. Van jong tot oud, van Olympisch tot paralympisch, en van revalidatie tot gehandicaptensport. Een mooi voorbeeld van onze samenwerking met Team NL is de Nederlandse Loterij Sport Tour, een tour langs een aantal grote sportevenementen van Team NL in Nederland. Daar verbinden we top- en paralympisch sporters met amateursporters met en zonder handicap. Tijdens deze events kunnen mensen zelf ontdekken welke sport ze past en wat er in hun buurt mogelijk is. Uiteindelijk willen we iedereen in Nederland aan het sporten krijgen.

Heineken

In Korea opent het Holland Heineken House voor de 14e keer sinds 1992 de deuren en vormt het wederom dé traditionele ontmoetingsplek voor sporters en fans om memorabele sportmomenten te beleven en te vieren. Heineken draagt de Nederlandse sport een warm hart toe, dit vertaalt zicht in het partnership met NOC*NSF op het Holland Heineken House, maar bijvoorbeeld ook in de ondersteuning van de KNVB en KNHB. Het Holland Heineken House is het officiële nationale huis van Nederland waar NOC*NSF de gastheer is en Heineken de locatie faciliteert en organiseert. Het is een thuis, ver weg van huis, waar je sport kunt bekijken en beoefenen, lekker kunt eten en drinken, maar ook relaxen. In het Holland Heineken House treden de beste artiesten op en worden de Olympische medaillewinnaars gehuldigd. Heineken biedt hiermee de plek waar sporters en fans het Oranjegevoel optimaal kunnen ervaren.

 

Rabobank

De (paralympische) sporthelden van TeamNL spelen een cruciale rol in de nieuwe sponsor aanpak van de Rabobank. Deze helden inspireren miljoenen mensen die dagelijks in clubverband sporten. Zij onderschrijven stuk voor stuk dat de vereniging vaak het beginpunt is van een mooie carrière en laten zien wat de club je kan brengen. De Rabobank maakt serieus werk van het verbinden van Team NL idolen aan de clubs omdat dat motiveert, harten raakt en mensen in beweging zet. Wij zetten TeamNL actief in en brengen ze dichterbij onze klanten door ze te laten optreden bij de clubs waar het voor hen ook allemaal is begonnen. Zonder de breedte is er immers geen top. Rabobank is partner van het Nederlands verenigingsleven en TeamNL.

 

KPN

KPN is er trots op zich na het typisch Nederlandse schaatsen en voetbal ook te verbinden aan TeamNL en NOC*NSF. Zo is KPN betrokken bij de grote Nederlandse sporten waar zoveel Nederlanders actief en passief plezier aan beleven. Met de aanstaande Olympische Spelen in Pyeongchang en de Coolste Baan van Nederland in het Olympisch Stadion in het vooruitzicht, helpen zij het sportplezier van honderdduizenden sportliefhebbers te vergroten. Daarnaast willen ze dat de meeste belangrijke Nederlandse sporten van de top naar de breedte worden ondersteund. Zo heeft KPN sinds 2015 het TEAMKPN Sportfonds opgericht waarmee kleinere sporten tijdelijk worden ondersteund op weg naar een uitzonderlijke prestatie.

De Persgroep Nederland - AD

De Persgroep Nederland mag zich sinds 2018 partner van de Nederlandse sport noemen en daarmee treden we met trots toe aan de partnerfamilie van TeamNL. Onze ambitie is om samen met het NOC*NSF gemeenschappelijk unieke content (geschreven, beeld, video en radio) te maken en te verspreiden. Op deze wijze komen topsporters, de sterke merken van NOC*NSF en de Nederlandse sportbonden nog beter in beeld bij nog meer mensen. Ook biedt deze samenwerking de kans om thema’s zoals bewegen & gezondheid en sport in de regio zowel landelijk als regionaal ruime bekendheid te geven. Deze ambitie wordt door NOC*NSF onderstreept en behelst in één zin: Nederland als sportland samen naar een hoger plan brengen. Dit kan worden bereikt door meer mensen in contact te brengen met de sport. Zeker bij hoogtepunten zoals tijdens de Olympische Spelen, maar ook op de overige dagen van het jaar. Er is altijd overal in Nederland op sportgebied wel wat te doen. Deze samenwerking zal vooral extra aandacht geven aan de binding tussen fans en TeamNL. Een grote rol in de samenwerking zal video content hebben. Niet alleen online video’s op de sites van de Persgroep en van NOC*NSF, maar juist ook op die van alle aangesloten 30 sportbonden.