23 mei 2017

Scoren met Social Media

Ruim 10 miljoen Nederlanders zijn actief met social media. Het grote bereik en het gratis en interactieve karakter maken van social media een niet meer weg te denken communicatievorm. Wat kun je als sportvereniging uit social media halen? Hoe kun je bijvoorbeeld zorgen voor extra clubbinding? Of nieuwe leden werven? En hoe zorg je dat leden als ambassadeur de club promoten? In deze praktijkgerichte sessie krijgt u concrete handvatten aangereikt hoe de club zich optimaal kan profileren met netwerken als Facebook, Twitter en Instagram. De themabijeenkomst Scoren met Social Media wordt verzorgd door Martin van Berkel of Hans Slender.

Inhoud workshop
Strategische keuzen

  • Communicatiedoelstellingen
  • Doelgroepen
  • Kernwaarden en ‘contentstromen’ van de vereniging

Drie kansrijke social media-platforms

  • Algemene toelichting Facebook, Twitter en Instagram
  • Mogelijkheden voor verenigingen per platform

Twee cases

  • Hoe maak je met social media een succes van je evenement?
  • Hoe werf je nieuwe leden met social media?

Ambassadeurs

  • Hoe zorg je dat niet alleen de club zelf, maar ook de achterban de vereniging promoot?

Organisatie en beheer
Over Hans Slender
Hans is docent en onderzoeker op het gebied van Sportmanagement. Daarnaast is hij adviseur op het gebied van social media in de sport bij de Hanzehogeschool in Groningen. (HBO School of Sportstudies) Hans is daarnaast verbonden aan het 'Lectoraat Sportwetenschap' gericht op sportbeleid en ondernemerschap'. Meer informatie: https://www.linkedin.com/in/hansslender

Over Martin van Berkel
Martin van Berkel is vrijwel dagelijks actief met het communicatievak en de amateursport. Hij is communicatieadviseur bij Rotterdam Sportsupport en de oprichter van Clubbereik. Martin is de auteur van het Handboek Communicatie voor sportverenigingen en het Handboek Social media voor sportverenigingen. Meer informatie: www.clubbereik.nl of www.facebook.com/clubbereik.

Inschrijven voor de workshop kan via deze link.